„ Legyen hó, legyen hó!”

Mátra LeFaGySz túrák 2016.02.27.

P O Z O R     Y E T I !

LeFaGySz 2016 MáTrA TeLjEsÍtŐk

Mátra LeFaGySZ 2016

Időpontja: 2016.02.27.

Rajt/cél:Mátrakeresztes Óvár Söröző

Indítás:7órától- 8 óráig. Célzárás: rövid távon 19:30 órakor, hosszú távon 22 órakor

Köszönjük a részvételt és gratulálunk a teljesítéshez!

Támogatóink:
CAROTRANJE KFT.

Mátra LeFaGySz 58 Táv: 57,9 Km- Szint: 2705 m

Útvonal:Mátrakeresztes­Ágasvár Th­Vándor forrás­Csörgő szurdok­Fallóskút­Mátraszentimre-
Narád patak­Mátraszentistván­Vörös­Kő­Galyatető­Szalajkaház­Bagolyirtás műút­Tót Hegyes oldala­Káva-
Fajzat puszta­Havas­Kénes forrás­János vára­Galagonyás bérc­Püspök bérc­Kis Cser kút­Muzsla­Nyikomnyereg­Mátrakeresztes

LeFaGySz 47 Táv: 47,2 Km- Szint: 2075 m

Útvonal: Mátrakeresztes­Ágasvár Th­Vándor forrás­Csörgő szurdok­Fallóskút­Mátraszentimre­Narád patak-
Mátraszentistván­Vörös­Kő­Galyatető­Szalajkaház­Bagolyirtás műút­Tót Hegyes oldala­ Závoz­Hideg kuti nyereg­Szalajkás tető­Vörös kő bérc­Mátrakeresztes

Rendezői információk: Honlap: www.maku.hu, Email: lefagysz kukac gmail pont com

TEL: Jandó Attila 30 - 4 8 7 - 2 0 - 0 3

Ajánlott turistatérkép: Mátra turistatérkép

Igen veszélyes (nyugi, a medvék már/még aludni fognak) és nehéz túra, amelyet csak a szellemileg és fizikailag egyaránt jól felkészült, nagy tereprutinnal rendelkező, térképkezelésben és tájékozódásban magas fokon jártas túrázó tud teljesíteni. A túrán mindenki saját felelősségére, és veszélyére indul a rendező kártérítést vagy egyéb jogorvoslati igényt semmiféle címen nem fogad el! Érdeklődjetek az elmúlt LeFaGySz túlélőitől...

Ep: A pontokon, szúróbélyegzők találhatóak, az útvonalon bármelyik megadott ellenőrzőponton pontőr(ök) előfordulhat,és az útvonalon mozgó ellenőrzőpont(ok) bárhol lehetséges.A túrán seprű nem indul, csak pályabontó (Aki kb. 10 órakor indul el és zárásra ér be egyenletes tempóban haladva. Vagyis ha megelőz, nem lesz több bélyegződ az út hátralévő részén!) ezért a rendezőség javasolja a csoportos teljesítést (nem azért, hogy a pályabontót megverhessétek, hanem hogy legyen aki pátyolgat ha elfáradsz).

Kötelező felszerelés: Térkép, tájoló vagy iránytű, elemlámpa pótelemekkel, fényvisszaverő a hátizsákon (hogy a vadászok jobban célozhassanak), üzembiztos mobiltelefon, svájci bicska, jelzőpisztoly, hólapát.

Táv módosítás: A rendezőség engedélyezi a túraközbeni távmódosítást, ilyenkor  a választott táv útvonala, illetve célzárása lesz mérvadó a teljesítés elfogadásához, de csak ha az általunk
                              megadott távok között választottál...

Cél nyitvatartási idejét a rendezőség, kedvezőtlen időjárási körülmények esetén meghosszabbíthatja.

Szolgáltatás: A túra útvonalán szolgáltatás NINCS!! A célban meleg étel, a rajtban rendelhető meg. A meleg- étel ára NINCS benne a nevezési díjban, a rajtban külön fizetendő.
Babgulyás 750 Ft/adag
Zöldségleves 550 Ft/adag

Szállás lehetőségek: http://www..hu/ szállásfoglalás egyénileg.

Díjazás: jelvény, emléklap. És minden elismerés részünkről!

A túra útvonalán minden növény, állat és geológiai képződmény

gyűjtése vagy károsítása T I L O S !

Útvonal Jelzés Leírás csak írástudóknak, a többiek meg nézzék a térképvázlatot! Figyu, nem olvasni jöttél, kapkod a lábad te Jetieledel! Célzárás: az 58-as távon 22 óra, a 47-es távon 19.30. Ha nem érsz be, nincs jelvény.

Rész

ZP ▬ Szalag
Z ▬ szalag ZO

Házból kilépve VISSZAFELÉ ZP ▬ sorompó után BALRA

P ▬Vándor forrásig.-Víz vételi lehetőség!A forrástól követed a SZALAGOKATa Csörgő Szurdokba. Tovább a SZALAGOKON a Z ▬ BALRA át a patakon. Falloskút BALRA fordulsz az Óvár utcába, SZALAGOK. ZO BALRA Szent kútig Vízvétel !

3,9
6,7
255
565
Szent Kút- Vörös-Kő kilátót KO,
Z ▬ Szalag
K▲
EGYENESEN KO Mátraszentimrén BALRA Z ▬ Mszentistvánon EGYENESEN a SZALAGOKAT követve. Temető mellett KJOBBRA fel a Vörös-Kő kilátóig.
5,8

KP ▬
S ▬
S+

Tovább a K▲ön. K+S BALRA. S ▬ keresztül Galyatetőn, habzsi-dőzsi, Galyáról S indulsz lefelé, Üvöltő bércnél a S+-JOBBRA le. József Attila forrás, víz vételi lehetőség.
9,9

Z

Z ■,
S+

Tovább S+ elmellőzöl a Szalajka ház mellett. P+-t EGYENESEN, haladsz a műútig, itt BALRA Bagolyirtás irányába. Z ▬ Pelyhes rétnél letérsz a műútról. Kaszab réttől Z+ Tót-hegyes felé. A második útjelző táblánál BALRA ZMegkerülöd Tót hegyes csúcsát, Z JOBBRA aztán S+ BALRA, és a S+-en folytatod utad. A két táv elágazásáig.
13,2
35,6
495
1685
47-es T Á V R É S Z É R E 16 óra után csak a 47-es távon lehet tovább indulni !!!!!!

Két táv elágazása-
Z+/ P ▬

szalag
Z+
P ▬

JOBBRA SZALAGOKON széles földúton, egészen a Hideg Kúti nyeregnél, itt BALRA Z+ Vörös Kő Bércen át le a P ▬ ahol JOBBRA lefelé indulsz

8,5
44,1
380
2065
58-es T Á V R É S Z É R E 16 óra után csak a 47-es távon lehet tovább indulni !!!!!!
Két táv elágazása-Kis Cser kút

S+,
Z ▬ Szalag,
PO

Hosszasan tovább a S+ en, átlibbensz Káván, beérsz Fajzatpusztára, megmászod a Havast. Átkelve a Danka patakon baloldalt találod a Kénes forrást. ÓVATOSAN leereszkedsz a János vár oldalából, és átkelsz a Zám patakon, itt Z ▬ BALRA. Hamarosan eléred a SZALAGOZÁST itt JOBBRA, végig a széles szekérúton Püspök bérc után JOBBRA PO fel irány Kis-Cser-kút
14,1
49,7
640
2325

Kis Cser Kút-Z+/ P▬

PO
P ▬

Fel a PO. A Muzsla gerincére JOBBRA indulsz a P ▬ al keresztezed Muzsla csúcsát, tovább a P ▬-on. A Z+ től már a rövidebb távval közösen ereszkedsz tovább.
5,1
54,8
370
2695
M I N D K É T    T Á V R É S Z É R E

Z+/ P▬

Cél

P▬ Ereszkedés végig a P ▬, elhaladsz a Kövecses patak mellett és Túlélted G R A T U L Á L U N K !!!! 3,1 57,9 3,1 47,2 10 2705 10 2075

És a zöldhatóság már megadta a "zöldutat"!!!

A LeFaGySz (LegFaszább Gyerekek Szivatása) Mátra 2016 hivatalos honlapja.