„A  LeFaGySz nem viccel!” HA Csóványosról a jég visz el!!!

BöRzSöNy LeFaGySz túrák 2022.02.26.

P O Z O R     Y E T I !

Az aktuális járványügyi előírásoknak megfelelően tudunk/fogunk eljárni. Amennyiben nem tudjuk a túrát a az adott időpontban megrendezni, kérésre átvisszük a nevezést a következő rendezésre, vagy utalási költség levonásával visszautaljuk a nevezési díjat. Ha maszk és/vagy oltási igazolvány kell zárt térben, szigorúan ellenőrizni fogjuk a vendéglő érdekében IS! Stb. ...

És a MASZK legyen VELETEK!!!

Előnevezésnek vége. Helyszíni nevezés nincs!

Teljesítők listája

Börzsöny LeFaGySZ 2022

Időpontja: 2022.02.26

Rajt/cél: Királyrét, Fatornyos fogadó 2624 Szokolya, Királyrét 12.

Indítás:7 órától- 9 óráig. Indulás sajátidő terhére később is lehet, de a pályabontó 9-kor indul!.
Célzárás:      59km-es távon 22:00 óra,          47km-es távon 19:30 óra Ezen időn belül bármikor beérhetsz.
Nevezési díj : 2500 Ft amely tartalmazza az Ipoly Erdőnek k fizetett Ügyintézési díjat+Közösségi erdőfenntartási hozzájárulást is.

Börzsöny LeFaGySz 59 Táv: 58,8 Km- Szint: 3050 m

Útvonal: Királyrét –Ábrahám kert. –Inóci vágás -Kammerhof –János forrás –Hegyes hegy orom –Kereszt völgy –Magyar-hegy -Salgóvár –Hanák rét -Rakodó –Fekete rét-Kőkorsó –Magosfa nyerge -Esztergályos –Királyháza –Dobó bérc -Csóványos –Égés tető –Suta Berki nyiladék-Királyrét
Részletes útvonalat a rajtban kapsz. Lesz térkép, leírás, útvonal szalagozás is ahol nincs jó jelzés.

Börzsöny LeFaGySz 47 Táv: 46,7 Km- Szint: 2425 m

Útvonal: Királyrét –Ábrahám kert. –Inóci vágás -Kammerhof –János forrás–Hegyes hegy orom –Kereszt völgy – Magyar-hegy -Salgóvár –Hanák rét -Rakodó –Fekete rét-Kőkorsó –Magosfa nyerge -Csóványos –Égés tető –Suta berki nyiladék-Királyrét

Rendezői információk: Honlap: www.maku.hu/lefagysz/lefagysz.html, Email: lefagysz@gmail.com

TEL: Jandó Attila 3O-487-2O-O3

Ajánlott turistatérkép: Börzsöny hegység turistatérkép

Igen veszélyes (már a farkasokat sem tudjuk bezárni a túra idejére, de a MEDVÉÉÉK!!!) és nehéz túra, amelyet csak a szellemileg és fizikailag egyaránt jól felkészült, nagy tereprutinnal rendelkező, térképkezelésben és tájékozódásban magas fokon jártas túrázó tud teljesíteni. A túrán mindenki saját felelősségére, és veszélyére indul a rendező kártérítést vagy egyéb jogorvoslati igényt semmiféle címen nem fogad el!

Ep: A pontokon szúróbélyegzők találhatóak, az útvonalon bármelyik megadott ellenőrzőponton pontőr(ök) előfordulhat, és az útvonalon mozgó ellenőrzőpont(ok) bárhol lehetséges.A túrán seprű nem indul, csak pályabontó, aki kb. 9 órakor indul és egyenletes tempóban haladva zárásra ér a célba. Akit elhagy, annak onnantól már nem lesznek ellenőrzött pontjai, így a teljesítése is sikertelen lesz. A pályabontó nem mentőszolgálat, Ő tanácsot ad és/vagy megmondja a legrövidebb utat a célba. Ezért a rendezőség javasolja a csoportos teljesítést.

Kötelező felszerelés: Térkép, tájoló vagy iránytű, elemlámpa pótelemekkel, üzembiztos mobiltelefon. Fényvisszaverő csík, prizma viselése ruházaton vagy a hátizsákom. Természetesen nem ellenőrizzük.

Táv módosítás: A rendezőség engedélyezi a túraközbeni távmódosítást a résztvevőknek, ilyenkor  a választott táv útvonala, illetve célzárása lesz mérvadó a teljesítés elfogadásához. Csak a kijelölt 2 útvonal közül választhatsz, akár fel, akár lefelé is "átnevezhetsz" a 2 táv elágazásánál, de 16:30 óra után már csak a rövidebb távon indulhatsz tovább!!!

Cél nyitvatartási idejét a rendezőség kedvezőtlen időjárási körülmények esetén meghosszabbíthatja. Ha úgy érzed, hogy kemény a terep, kicsit gyengébb vagy, indulj 7-kor, mert így 12,5 illetve 15óra szintidőd van. 8-9 kor indulva már 1-2 órával kevesebb!!!

Szolgáltatás: A célban kaphatsz meleg étel, ha az előnevezésben megrendelted. A meleg étel ára NINCS benne a nevezési díjban, az előnevezésben a nevezési díjon felül fizetendő.

Két fajta levesből lehet előre választani (helyszínen már nem rendelhető):

Gulyásleves + kenyér :  880.- Ft/adag
Zöldségleves + kenyér  720.- Ft/adag

Lemondás:

2022.02.10.-ig jelzed a lemondást, a nevezési díjat visszafizetjük (utalási költség levonásával), vagy átvisszük a következő rendezésre.
2022.02.11-24. között jelzed, hogy nem tudsz jönni, akkor átvisszük a nevezést a következő rendezésre.
2022.02.25-től már nem tudjuk elfogadni a lemondást.

Szállás lehetőségek: egyénileg intézendő

Díjazás: a fenti kép szerinti jelvény (még nincs kép :( ), emléklap. És minden elismerés részünkről!

A túra útvonalán minden növény, állat és geológiai képződmény gyűjtése
T I L O S !

Vízvételi lehetőségek: János forrás 12,6 km
600 m kitérővel János forrás a K+ balra térésétől a Kereszt völgyből. 20 km
Katalin forrás a Börzsönyi kékről letérve a földúton. 23 km

csak a 59-es táv részére:  3 km-es kitérővel Z+/Zo elágazástól a Zo-ön Dr. Kenyeres Balázs forrás 45 km

All in pólóóóóó !!!!

AllInAki mind a 7 tájegység valamely távját sikeresen teljesíti, érdemessé válik egy ilyen mintázatú pólóra!!!

Már jópáran büszkélkedhetnek vele!

Sőt!

Jön a D U P L A kör is !!!

Útvonal

Z ▬
K ▬
K

K ▬ elérve  JOBBRA fel, Inóci vágáson,  a K ■-nél BALRA lefelé. BALRA Áttérsz S ■-re,  mald S o János forrás vízvétel

4,9

9,2

510

680

János forrás-Hegyes hegy orom

S o
 S
S o S▲

So követve visszamászol a S ■-re, és JOBBRA indulsz. Majd hamarosan JOBBRA térsz a So-re, aztán pedig  JOBBRA a S▲jelzésre.

5,2

14,4

180

860

Hegyes hegy orom-Salgóvár

S▲K+
K ▬
P ▬

Tovább a S▲-ön. Kereszt- völgyben JOBBRA K+,/kitérővel János forrás vízvétel/ Bánya patakig. Itt K ▬-on BALRA. A földúton KATALIN forrás mellett vízvétel elhaladva a P ▬-ig, majd a P ▬-on JOBBRA Magyar-hegy keresztezésével egészen Salgóvárig Ep-ig

13,9

Magosfa nyerge

P +  P▲
K+, K▲

Salgóvárnál visszafordulsz, és a  P +-en haladsz egészen Hanák-rétig, ahol BALRA fordulsz és felkapaszkodsz a P▲-ön Rakodóig. Itt BALRA lefelé elindulsz a K+-en Fekete-rétig, ahol a K▲JOBBRA fel, az Oltár kő patak völgyében. Magosfa nyergébe találod a két táv elágazását !

9,8

38,1

609

2280

47-es   T  Á  V     R  É  S  Z  É  R  E  16.30 után csak a 47-es távon lehet tovább indulni !!!!!!

Magosfa nyerge-
Csóványos

JOBBRA P ▬ Irány a Csóványos

1,1

39,2

2360

59-ös   T  Á  V     R  É  S  Z  É  R  E  16.30 után csak a 47-es távon lehet tovább indulni !!!!!!

Magosfa nyerge-
Z+/K
elágazás

Z ▬ Z+

Balra P ▬, pár méter után EGYENESN Z ▬, keresztezed Magosfát. Esztergályosnál JOBBRA Z+ folytatod az ereszkedés Bacsina völgyig, majd rövid köptető emelkedés a P ■ jelzésig. Innét BALRA közösen a P ■-el. Átkelsz a Rakottyás patak feletti hídon ismét BALRA fordulsz, és hamarosan eléred a K ■ jelzést ITT JOBRA FELFELÉ megkezded a hosszú kapaszkodást.

6,0

44,1

100

2380

Z+/K
Csóványos

K ■,
Z

K ■-en haladva megkerülöd a Málna-hegyet. Lassan becsatlakozik a Z ▬, még egy kicsit közösen haladsz a K ■/ Zjelzéseken. Amikor a Z ▬ JOBBRA tér, te már a Z ▬-ot követve kapaszkodsz fel a Csóványosra.

7,2

Ko
K
Szalag

Csóványost elérve NHH felé indulsz a K ▬-on. Égés-Tetőnél BALRA a Px-en, rövid ereszkedés után megint BALRA a Po-ön suhansz lefelé Kálmán kaszálóig. Innét már a Ko jelzésen EGYENESEN tovább haladva eléred a K csatlakozását, még mindig Egyenesen előre, és hipp-hopp megérkeztél a Suta-Berki nyiladékba. Rövidesen a  K ■ letér a földútról, innét a Szalagozáson haladsz tovább, egyenesen, majd enyhén balra, a
 Szén pataki műútra érve jobbra fordulsz, és hamarosan megpillantod a Fatornyos fogadó CÉL objektumát.
 G R A T U L Á L U N K !!!

7,5

58,8

46,7

3050

2425

Támogatónk:

És a zöldhatóság már megadta a "zöldutat"!!!

A LeFaGySz (LegFaszább Gyerekek Szivatása) Börzsöny 2022 hivatalos honlapja.